lørdag den 24. februar 2007

ZENICA OKA MOGA 7












Zenica ima dio grada koji se zove Carina.Porijeklo naziva vodi iz onih vremena kada su Carskim drumovima hodili trgovacki karavani,dilizanse i postari jahaci.Na ulazu u grad cekali su ih od vlasti odredjeni ljudi koji su ubirali taksu-carinu.Vremenom ,naselje je promijenilo izgled.Izradjena je zeljeznicka pruga,trgovi i soliteri a mjestani nastavljaju po svome i dalje tu ostaje Carina.Tako je to postao toponim.
Od mnostva ducana i radnji na Carini malo ih je prezivjelo u svom fahu,npr.krojac Arnaut ili fotograh Kratina.Vecinu radnji i ducana pregazio je duh socijalizma i nacionalizacija.Nestali su ducani i radnje Osmana Husremovica i Ahmeta Babahmetovica,zatim obucarska radnja Ahmeta Zjakica i Hasana Babahmetovica,kafane Hasana Drinica i Cazima Spahica..............
MALA ISTORIJA NAZIVA ZENICKIH NASELJA .



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Prekrasnog li neba iznad Lutve!!!! Zaista cudesno!

p.s. S koje strane se ulazilo u grad na Carini, s pravca Meokusnica, Travnicke ili Zeljezare? Bolje receno, mozes li opisati u kom pravcu se nalazila granica?

Bogumil sagde ...

Koliko ja znam da je granica ili carina bas bila tu gdje se sada nlazi vulkanizer Lutvo,tu je nekada prolazio i voz CIRO ,gledao sam jedan stari film o Zenici u kojem se bas i govori o Carini bas na tom mjestu........Ali ne moj smatrati da sam i ja upravu,volio bih ako neko ovo cita da moze odgovoriti na to pitanje.....